Podsumowanie „Miesiąca Świadomości Dysleksji” .

Październik był w naszej szkole świętowany pod znakiem „Miesiąca  Świadomości Dysleksji” . Zamieszczane informacje na stronie szkoły, w gazetce szkolnej( w tym sporządzanej przez uczniów), działania lekcyjne oraz konkursy  szkolne przybliżyły problemy osób zmagających się z dysleksją,  poznania biografii sławnych dyslektyków, uzmysłowiły , że diagnoza nie przekreśla realizacji własnych marzeń, a tylko jest sygnałem do konieczności wzmagania ćwiczeń, rozbudzając przy okazji kreatywne działania uczniów. . Na szkolnej galerii zaprezentowano  wystawę prac plastycznych, poświęconych znanym osobom z dysleksją  pt.,, Portrety znanych dyslektyków”. Konkurs informatyczny stał się pretekstem do stworzenia przez chętnych uczniów projektów okładek do ulubionych książek, graficznego przedstawiania przysłów, łamańców językowych, także w formie prezentacji. Kreatywne były również pomysły z kodowaniem dat historycznych oraz włączenie przez samorząd szkolny do ,, Dni na wesoło’’ możliwości przebrania się i upodobnienia do znanego dyslektyka. Ponadto świętowano Dzień Tabliczki Mnożenia oraz w ramach edukacji polonistycznej zmagano się z ortografią, niejednokrotnie w zabawny sposób, jak, np. u

Macieja  Tuchendler z kl. 8a,

 Ortografia.

Ortografia – nie mój konik

           Jestem z niej jak GROCH zielony

               Robić błędów nie wypada

                Zapytałam więc sąsiada

                       A on mówi tak:

Czy OMUŁKA to JASKÓŁKA?

                A może GRZEGŻÓŁKA?

HOŻY – CHYŻY to  synonim?

                     A może antonim?

Czy EKSŻONA jest wciąż ze mną spokrewniona?

W pysznej zupie to RZEŻUCHA czy jednak pietrucha?

CHRZĄSZCZE, ŻUBRY i CHRABĄSZCZE żyją w trzcinie czy w sławetnym SZCZEBRZESZYNIE?

Dlaczego NOWO NARODZONA  DŻDŻOWNICA urodą nie zachwyca?

Czy KARALUCH ma BRZUCH

           A PASIBRZUCH to łakomczuch?

Lepiej zostać SUFRAŻYSTKĄ czy MAKIJAŻYSTKĄ?

Pytań tych jest CO NIEMIARA

               Aż mnie głowa rozbolała

         ZŻYMAM się i denerwuję,

           Bo dostanę zaraz DWÓJĘ

              Za swe błędy i błędziki.

Ortografia – trudna sprawa,

               Optymizmem nie napawa.

          Zamiast ślizgać się jak WĄŻ

        Trzeba ćwiczyć, ćwiczyć WCIĄŻ.

Dziękujemy wszystkim zaangażowanym za fantastyczne pomysły, humor, entuzjazm, pomoc w popularyzowaniu świadomości  niekiedy występujących trudności w uczeniu się, udział w konkursach. 

Krystyna Gosztyła-Pabian

 

 

Font Resize
Kontrast