Previous Next

Życzenia od Samorządu Uczniowskiego

Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 64  z okazji Dnia Edukacji Narodowej przesyła moc życzeń 🙂

Dzień Edukacji Narodowej Рżyczenia kartka

„Bądźmy EKO dla Wrocławia”

Zapraszamy wszystkich uczniów do udziału w konkursie „Bądźmy EKO dla Wrocławia”, który
Organizowany jest pod hasłem „ Zostań pomocnikiem Superbohatera!”.

Edyta Szczepańska

 

Szkolny Klub Ekologów

W tym roku szkolnym rozpoczyna swoją działalność Szkolny Klub Ekologów.
W ramach założeń klubu nasza szkoła weźmie udział w konkursie, który zostanie  przeprowadzony w okresie od 15 września 2021 r. do 15 lutego 2022 r.
Szkoły, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymają certyfikaty „Szkolny klub ekologów”.
Celem konkursu jest promowanie postaw proekologicznych wśród dzieci i młodzieży, kształtowanie nawyków segregacji odpadów, zwrócenie uwagi na duże znaczenie recyklingu.

Edyta Szczepańska

Cykl spotkań dla dzieci dotkniętych kryzysem zdrowia psychicznego

porozmawiaj-ze-mna-korekta

Spotkanie z paraolimpijką – panią Katarzyną Kozikowską

Dnia 24.09 do naszej szkoły przyjechała paraolimpijka – Katarzyna Kozikowska. Klasy siódme i ósme miały przyjemność uczestniczyć w spotkaniu z nią. Opowiadała nam o początkach swojej kariery jako wioślarka, o trudnych chwilach w jej życiu jak i o osiągniętych sukcesach. Posiada ona tylko prawą nogę – lewą jej amputowali. ”Ograniczenia są tylko w naszych głowach” – powtarzała. Brak nogi nie ogranicza jej. Nauczyła nas, że trzeba doceniać to co mamy i być wdzięcznym za to. Spotkanie z nią  było niesamowitym przeżyciem. Mam nadzieję, że niedługo osiągnie więcej sukcesów w tym sporcie .

Uczennica klasy 7b – Zuzanna Urbanowicz

    

Październik – Miesiąc Świadomości Dysleksji

W związku z tegorocznym Europejskim Tygodniem Świadomości Dysleksji miesiąc październik w naszej szkole jest miesiącem refleksji nad tym jak być bliżej dziecka z dysleksją.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do  zapoznania się                                     z przedstawionymi, podstawowymi informacjami  o dysleksji, zaś  uczniów do udziału w konkursach rozwijających zainteresowania, umiejętności, zdobywanie nowej wiedzy, pozwalających na lepsze utrwalanie zasad poprawnej pisowni, w tym wyborów mistrza ortografii, tabliczki mnożenia, poznawanie  biografii i dzieł wybitnych osób zmagających się z dysleksją, które potrzebują znacznie większej liczby powtórzeń, by opanować umiejętność, która innym przychodzi bez większego trudu, bądź wypracowania innych strategii uczenia się pomagającymi, a nie przeszkadzającymi w życiu codziennym.

Świadomość swoich trudności  nie przekreśla przecież możliwości osiągania w życiu sukcesów! Dysleksja nie jest barierą dla sukcesu. Przejawia się najczęściej niemożnością poprawnego łączenia dźwięków                               z odpowiadającymi im literami, w błędach wymowy trudniejszych wyrazów, przekręcaniu słów, przemieszczaniu sylab, trudności z liczeniem, planowaniem przestrzennym. Dysleksji mogą towarzyszyć zaburzenia mowy, trudności z koncentracją, zapamiętywaniem, a ogólny rozwój umysłowy nie odbiega od normy.

Ronald Davies, autor ,,Daru dysleksji”, podaje pozytywne aspekty dysleksji, do których należą:

  • korzystanie z wrodzonej umiejętności przetwarzania i kreowania doznań percepcyjnych,
  • większą wrażliwość na otoczenie,
  • myślenie obrazami, nie słowami,
  • świetna intuicja i przenikliwość,
  • myślenie i spostrzeganie ma charakter polisensoryczny i polimodalny (osoby z dysleksją wykorzystują wszystkie zmysły),
  • realistycznie przeżywanie swoich myśli,
  • żywa wyobraźnia,
  • kreatywność.

Przykłady znanych i sławnych ludzi zmagających się z dysleksją tego dowodzą. A są to między innymi: Keira Knightley Orlando Bloom, Tom Cruise, ale także  Leonardo da Vinci, Auguste Rodin, Pablo Picasso, Vincent van Gogh, Andy Warhol  Knightley Orlando Bloom, Thomas Alva Edison, Albert Einstein, Steven Spielberg, Walt Disney, Hans Christian Andersen, Winston Churchill, Isaac Newton, Charles Darwin, , John Lennon, Agatha Christie, Vincent van Gogh, Winston Churchill, Adam Mickiewicz, Cher, Marilyn Monroe, Mozart, Dustin Hofman, Anthony Hopkins, Robbie Williams, Ludwig van Beethoven, Mark Twain, Salma Hayek,  Sylvester Stallone, Bill Gates, itd.

Dysleksja

to specyficzne trudności w uczeniu się, których skutki można znacznie zniwelować, a często zlikwidować poprzez pracę reedukacyjną.

Zaniedbane problemy dyslektyczne odbijają się na rozwoju umysłowym               i emocjonalnym dziecka.

O dysleksji mówimy tylko wówczas, gdy są to wybiórcze problemy                           w uczeniu się (obejmujące głównie czytanie i pisanie), a ogólny rozwój umysłowy dziecka nie odbiega od normy.

 

Badanie pod kątem dysleksji wykonywane w poradni

psychologiczno-pedagogicznej jest bezpłatne i nie wymaga skierowania ze szkoły. Adres rejonowej poradni można uzyskać w szkole.

Odmiany dysleksji:

  • dysleksja– terminem stosowanym także w węższym znaczeniu, do specyficznych trudności w czytaniu;
  • dysortografia– specyficzne trudności w opanowaniu umiejętności pisania, przejawiające się popełnianiem różnego typu błędów, w tym ortograficznych, mimo znajomości zasad poprawnej pisowni;
  • dysgrafia– zniekształcenia strony graficznej pisma – brzydkie, niekaligraficzne pismo (zeszyt dysgrafika zwykle nieco wymięty i niezbyt estetyczny, a pismo często nie daje się odczytać, litery są kanciaste, często o zmienionym kształcie, źle łączone, często wychodzą
    poza liniaturę)
    ;
  • dyskalkulia– specyficzne trudności w rozwiązywaniu najprostszych nawet zadań matematycznych, np. trudności w dodawaniu czy mnożeniu;
  • dysfonia– objawia się niewyraźnym i cichym mówieniem – wada bardzo rzadko stwierdzana.

 

Pewne objawy sygnalizują możliwość wystąpienia w przyszłości specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Nie determinują one jeszcze diagnozy (tej można dokonać na przełomie drugiej i trzeciej klasy szkoły podstawowej), jednak dzieci z poniższymi objawami zalicza się do tzw. grupy ryzyka dysleksji, gdyż bardzo często są to pierwsze sygnały nadchodzących trudności. Są to:.

  • pomijanie w rozwoju ruchowym raczkowania;
  • opóźniony rozwój mowy; znacznie późniejszy moment rozpoczęcia porozumiewania się z otoczeniem przy pomocy słów, utrzymujące się trudności z poprawnościąwypowiedzi zarówno  w zakresie gramatyki, jak prawidłowym wybrzmiewaniem głosek, mowa niewyraźna, niezrozumiała dla otoczenia;
  • obniżona sprawność ruchowa w zakresie swojego ciała, tzw. duża motoryka: trudności z utrzymaniem równowagi, niezdarność ruchów; niechęć do zabaw ruchowych, kłopoty z łapaniem piłki, rzucanie do celu;
  • mała sprawność rąk, tzw. mała motoryka: niechęć w zapinaniu guzików, sznurowania butów, używanie widelca, nożyczek;
  • słaba koordynacja wzrokowo–ruchowa, dziecku sprawia trudność budowanie z klocków, niechętnie bawi się klockami, puzzlami, nie umie układać układanek według wzoru, tworzy tylko własne kompozycje, niechętnie rysuje;
  • opóźniony rozwójlateralizacji – dziecko używa na zmianę raz jednej                   a raz drugiej ręki, ma trudności w określeniu stron: lewa – prawa;
  • zaburzenia rozwoju spostrzeganiawzrokowego i pamięci wzrokowej, trudności z rysowaniem figur, odtwarzaniem figur geometrycznych, rysowaniem szlaczków;
  • ma trudności w różnicowaniu głosek podobnych dźwiękowo;
  • zaburzenia analizy i syntezy wyrazów;
  • ma problemy z zapamiętywaniem krótkich wierszyków i piosenek oraz miesięcy, trudności z wymową, wadliwa wymowa;
  • przy pierwszych próbach czytania przekręca wyrazy, wolne tempo czytania;
  • słabe rozumienie tekstu;
  • przy pierwszych próbach pisania – niestaranne, brzydkie pismo, popełnianie błędów przy przepisywaniu, mylenie liter, opuszczanie liter, dodawanie, przestawianie, podwajanie liter.

 

Objawy trudności w nauce:

W pisaniu:

  • trudności z utrzymaniem pisma w liniaturze zeszytu;
  • trudności w przepisywaniu;
  • trudności w pisaniu ze słuchu;
  • mylenie liter b-p, d-b, d-g, u-n, m-w, n-w(inwersja statyczna) s-z, dz-c, sz-s, o-a, ł-l, ę-e;
  • trudności w pisaniu dwuznaków, wyrazów ze zmiękczeniami, głoskami tracącymi dźwięczność;
  • nieróżnicowanie ę-en-e, ą-om;
  • opuszczanie drobnych elementów liter, gubienie liter, opuszczanie końcówek i cząstek wyrazów
  • opuszczanie litery y;
  • przestawianie liter w wyrazach (inwersja dynamiczna);
  • przestawianie szyku dyktowanych wyrazów;
  • błędy ortograficzne wynikające ze słabszej pamięci wzrokowej;
  • zniekształcanie graficznej strony pisma;
  • wolne tempo pisania;
  • niewłaściwe stosowanie małych i wielkich liter;
  • trudności w różnicowaniu wyrazów podobnie brzmiących (np. bułka – półka);
  • złe rozmieszczenie pracy pisemnej w przestrzeni;
  • brak lub niewłaściwe stosowanie interpunkcji;

 

W czytaniu:

  • wolne tempo, niepewne, “wymęczone”;
  • błędy w czytaniu: zamiana liter, opuszczanie liter, zamiana brzmienia, nieprawidłowe odczytywanie całych wyrazów;
  • trudności we właściwej intonacji czytanej treści – zbytnia koncentracja na technice obniża rozumienie czytanej treści;
  • rozpoznawanie napisów po cechach przypadkowych – zgadywanie;
  • opuszczanie linii lub odczytanie jej ponownie, gubienie miejsca czytania;
  • opuszczanie całego wiersza;
  • zmiana kolejności liter i wyrazów;
  • przestawianie liter w wyrazie, co zmienia jego sens
  • niechęć do czytania, zwłaszcza głośnego;
  • trudności w dzieleniu dłuższych wyrazów na sylaby i syntezie sylab;
  • trudności w wyszukaniu najistotniejszej myśli w tekście;
  • hiperleksja: czytanie płynne, w dobrym tempie, bezbłędne, jednak bez rozumienia treści;

 

Trudności występujące w nauce innych przedmiotów:

  • trudności w rysowaniu jako czynności – trudności w rozplanowaniu rysunku, zbyt silny lub zbyt słaby nacisk ołówka, zmiany kierunku w rysunkach (błędny kierunek odwzorowywania);
  • trudności w nauce języków obcych, które cechuje znaczna rozbieżność między wymową a pisownią wyrazów – objawy takie jak w języku polskim;
  • trudności w uczeniu się pamięciowym – tabliczka mnożenia, nauka wierszy, ciągi słowne;
  • trudności w nauce geografii – utrudnione czytanie mapy, niewłaściwa orientacja w stronach świata;
  • trudności w nauce geometrii – zmiany kierunku w rysunkach, zakłócenia orientacji i wyobraźni przestrzennej, trudności w rozumieniu pojęć geometrycznych (utrudnione przyswajanie werbalne);
  • trudności występujące na lekcjach wychowania fizycznego – błędne rozumienie instrukcji ćwiczeń spowodowane słabą orientacją w schemacie ciała  i przestrzeni, obniżona sprawność ruchowa;
  • nierównomierna koncentracja uwagi, wolne tempo pracy.

 

Wspieranie dziecka z trudnościami w nauce:

Celem opiekunów i nauczycieli dziecka jest zwiększenie jego potencjału oraz poczucia szczęścia.

 

Propozycje  dla rodziców i nauczycieli dotyczące prac domowych dzieci:

*Pomagajmy dziecku w rozwiązywaniu prac domowych i pokazujmy właściwe rozwiązania. Jest to lepszy sposób, niż samodzielne „męczarnie dziecka”, bo bezowocna praca ucznia doprowadza do unikania szkoły i do niepowodzeń edukacyjnych.

* Dzieciom z trudnościami w nauce trzeba kilka razy powtarzać i wyjaśniać materiał.

* Należy dzielić zadania na mniejsze etapy.

* Rodzic może pełnić funkcje „sekretarki” dziecka dopóki  będzie ono sprawne do samodzielnej pracy.

* Rodzic może pomagać dziecku poprzez przepisywanie zadań domowych, jeżeli przekracza to możliwości ucznia.

* Należy upewnić się, że dziecko rozumie polecenia, zanim zbierze się do pracy.

* Pierwsze przykłady zadań rozwiązujmy razem  z dzieckiem.

* Zapoznajmy dziecko z materiałem, który będzie omawiany kolejnego dnia.

* Nie martwmy się, że dziecko będzie zależne w nauce od opiekuna lub nauczyciela. Większość dzieci rezygnuje z pomocy, gdy jest tylko w stanie to uczynić.

* To bardzo dobrze, jeżeli dziecko akceptuje pomoc rodzica. Jeżeli tak nie jest, należy poszukać pomocy na zewnątrz.

Edytory tekstu

Dla wielu uczniów z trudnościami w nauce dostęp do komputera jest bardzo ważny i pomocny. Należy jak najszybciej zapoznać dziecko                          z umiejętnością pisania na komputerze. Dziecko powinno pisać dziesięcioma palcami, ale może to robić  również w  inny sposób.  To nic złego, jeśli dziecko patrzy na swoje dłonie podczas pisania na komputerze.

Wskazówki dotyczące pomagania uczniom  z problemami w czytaniu:

  1. Jeżeli dziecko rzadko czyta, należy sprawdzić czy nie ma z tym problemu. Może to zrobić pedagog w szkole.
  2. Uczmy dziecko zasad fonetyki od podstaw, w niewielkich grupach.
  3. Bardzo ważna jest praca indywidualna.
  4. Zachęcajmy dziecko do częstego czytania wszystkiego ( napisów na koszulkach, plakatach). Książki powinny  i materiały znajdujące się w pokoju dziecka powinny charakteryzować się różnym poziomem trudności. Powinny też dotyczyć zainteresowań ucznia.
  5. Aby kontakt z tekstem był satysfakcjonujący dla ucznia, musi on być w stanie przeczytać co najmniej 90% słów. Dając dziecku teksty kierujmy się jego zdolnościami , a nie wiekiem. Może należy: skrócić dziecku długość zadań, wyposażyć ucznia w notatki sporządzone przez nauczyciela lub kolegę, wprowadzić ustne egzaminy, wykorzystać laptop w celu sprawdzenia pisowni, zwiększyć ilość czasu na zadanie?
  6. Stosujmy metody oddziałujące na kilka zmysłów.
  7. Zachęcajmy dziecko do wyobrażenia sobie sceny, która opisują słowa.
  8. Uczmy dziecko rozpoznawana wyglądu najczęściej używanych słów. Przyspieszy to czytanie.
  9. Wykorzystujmy książki w wersji audio, aby zapoznać ucznia  z tekstami, które będzie czytać.

Czytajmy często dziecku, a w domu każdego dnia przeznaczajmy 20 min. na ciche czytanie.

 

Wskazówki dotyczące pomagania uczniom  z problemami w nauce matematyki:

 

  1. Problemy z podstawowymi faktami dotyczącymi Należy zapewnić dziecku materiały przyciągające jego uwagę, dzielić pracę na krótkie sesje. Ważna jest praca z niewielkimi zbiorami działań matematycznych, a następnie łączenie tych zbiorów. Można dopuścić używanie kalkulatora. Zachęcajmy dziecko do noszenia reguł matematycznych.
  2. Problemy ze zrozumieniem symboli matematycznych.

Wykorzystujmy konkretne przedmioty wraz z symbolami graficznymi.

  1. Problemy z werbalna stroną zadań matematycznych.

Mówmy polecenia powoli, zachęcajmy ucznia do samodzielnego wyjaśniania procesu matematycznego ( najlepiej swoimi słowami).

  1. Problemy ze wzrokowo-przestrzennymi aspektami matematyki.

Używajmy słów do opisywania tego co widzimy.

  1. Problemy z grafomotorycznymi aspektami matematyki.

Możemy używać papieru milimetrowego do zapisywania działań, używajmy zapisu działań  w układzie pionowym ( jeden pod drugim).Nie zapisujmy wszystkiego obok siebie.

 

Wskazówki dotyczące pomagania uczniom z problemami w pisaniu:

 

  1. Swobodne korzystanie z laptopa.
  2. Chwalmy dziecko za schludność pracy, ale nie obniżajmy oceny za brak tej umiejętności.
  3. Proponujmy udostępnienie uczniowi notatek innego dziecka, zdjęć zawartości zeszytów, dyskretna kontrola w zapisie zadań domowych.
  4. Skierujmy dziecko do terapeuty, w celu pracy nad problemami w pisaniu.
  5. Nauczmy dziecko organizowania myśli ( np. stosowanie podkreśleń, kolorowych, posegregowanych kart).
  6. Przeprowadzajmy sprawdziany, egzaminy w sposób ustny lub korzystajmy z pomocy komputera, a nawet osoby przepisującej wg zaleceń specjalistów.

 

Opracowały: Krystyna Gosztyła Pabian, Katarzyna Szczepanowska, na podstawie:

  1. Marta Bogdanowicz: O dysleksji, czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. Odpowiedzi na pytania rodziców i nauczycieli. Lubin 1994;
  2. Marta Bogdanowicz: Portrety nie tylko sławnych osób z dysleksją. Gdańsk 2008;
  3. Ronald D. Davis, Eldon M. Braun: Dar dysleksji. Poznań 2001;
  4. Czesław Kupisiewicz, Małgorzata Kupisiewicz Słownik pedagogiczny. Warszawa 2009;
  5. Martin L. Kutscher Dzieci z zaburzeniami łączonymi
  6. internet

Wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego

28 i 29 września 2021 r. odbyły się w naszej szkole wybory do Rady Samorządu Uczniowskiego oraz wybory Szkolnego Rzecznika Praw Ucznia. Społeczność szkolna mogła oddawać głosy na jednego spośród sześciu kandydatów i kandydatek, a także na wybranego nauczyciela/nauczycielkę.
Wybory były tajne, bezpośrednie, powszechne i równe. 
 Na podstawie wyników zliczonych przez Uczniowską Komisję Wyborczą z przyjemnością ogłaszamy, że w roku szkolnym 2021/2022 do Rady SU wybrano:
Mateusza Pietrowskiego (Przewodniczący SU),
Jakuba Szeptyckiego (Zastępca przewodniczącego SU),
Nikolę Kaczorowską (Zastępczyni przewodniczącego SU).Zwycięzcom serdecznie gratulujemy, wszystkim kandydatom i kandydatkom dziękujemy za zaangażowanie, kampanię wyborczą i zapraszamy do współpracy z SU.Gratulujemy także Pani Agnieszce Bagińskiej, która zdecydowaną większością głosów została wybrana Szkolnym Rzecznikiem Praw Ucznia.

Opiekunki SU

Agata Zubrzycka

Agnieszka Walczak


Fundacja L’Arche

Czternastego czerwca 2021 roku w naszej szkole gościliśmy  oryginalnych gości  z Fundacji L’Arche. Przedstawienie i warsztaty dla uczniów młodszych klas wprowadziły dzieci w świat osób niepełnosprawnych. Pomogły dowiedzieć się  więcej o osobach z niepełnosprawnościami, kreować właściwe, pozytywne podejście do nich, inspirować do pomocy.  Zabawa i rozmowa z kukiełkami: niewidomą Sonią i Kostkiem z Zespołem Downa uwrażliwiła naszych uczniów na osoby z niepełnosprawnościami, również  intelektualną. Na co dzień Fundacja L’Arche tworzy małe domy rodzinne dla swoich podopiecznych oraz ich asystentów, którzy przebywają z nimi niemal cały czas, pomagając w codziennych zadaniach. 

Krystyna Gosztyła – Pabian

Sprzątanie Świata 2021

Drodzy uczniowie, w tym roku szkolnym już 28 raz wyruszamy, by posprzątać Polskę! Włączamy się do akcji ogólnopolskiej Sprzątania Świata 2021. Motto tegorocznej akcji brzmi “Myślę, więc nie śmiecę”.
W naszej szkole podejmujemy następujące działania:
– zbieramy makulaturę (spakowaną)
– zbieramy baterie
– zbieramy zużyte telefony, tablety i inny sprzęt elektroniczny
Baterie i zużyty sprzęt elektroniczny można przynosić do dnia 21.09.2021 r. do sali nr 18.
Zbiórka makulatury odbędzie się tylko w dniu 21.09.2021 r. – makulaturę zostawiamy w wyznaczonym miejscu na holu szkoły.
Ponadto chętni uczniowie klas VI – VIII mogą zgłaszać się do udziału w konkursie ekologicznym u p. B. Kwaśniewskiej lub p. E. Baran do dnia 20.09.2021 r..
Dla uczniów klas IV – V ogłaszamy konkurs na ekozabawkę. Do zabawek należy dołączyć wizytówkę z imieniem i nazwiskiem dziecka oraz klasę. Ekozabawki oddajemy do dnia 20.09.2021 r. do sali nr 17 lub 18.

Bernadeta Kwaśniewska-Śliwka

Aktualny grafik pomocy psychologiczno-pedagogicznej

GRAFIK POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

Projekt edukacyjny “EMOCJA”

Nasza szkoła bierze udział w  międzynarodowym programie edukacyjnym “EMOCJA”, który wspiera rozwój emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży.

Opis programu:

5 razy do roku nauczyciele skupiają się, na nauczaniu jednej wartości zgodnie z harmonogramem projektu. Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Scenariusze oraz materiały są dostarczane do nauczycieli poprzez platformę projektową. Zadaniem nauczyciela prowadzącego jest zrealizowanie modułu przy użyciu dostarczonych przez organizatorów materiałów oraz wypełnienie formularza ewaluacji po każdym module.

Opiekunem projektu w naszej szkole jest pani Natalia Stępień

 

Harmonogram zebrań z rodzicami – wrzesień 2021 ze zmianami!

Zebrania z rodzicami wrzesień 2021 SP 64

Odbiór pozostawionych ubrań – butów.

Bardzo proszę rodziców oraz uczniów o odbiór pozostawionego w szkole obuwia.
Buty będą wystawione w kartonach po obu stronach wiatrołapu głównego wejścia
do końca tygodnia tj. do 10 września.

Lista osób przyjętych do SP 64 z podziałem na klasy

Lista osób przyjętych z podziałem na klasy

Lista uczniów przyjętych do szkoły.

Lista uczniów przyjętych na rok szkolny 2021/2022

Karta zapisu do świetlicy szkolnej 2021/2022

Nowa karta zapisu dziecka do świetlicy szkolnej

Lista kandydatów przyjętych do oddziału ogólnego SP 64

Lista kandydatów przyjętych

Lista kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do klas I na rok szkolny 2021/2022.

Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych

Lista kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do klas I na rok szkolny 2021/2022

Klasy I 2021 2022 Lista kandydatów

Prezentacje szkoły przygotowane przez uczniów

“Wyobraźnia ważniejsza od wiedzy”

 „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy. Wiedza jest ograniczona, a wyobraźnia otacza cały świat.”
                                                                                                                                             Albert Einstein

 

To właśnie wyobraźnia pozwoliła stworzyć takie oto wspaniałe dzieło ! Tym oryginalnym pomysłem klasa 6c uczciła Światowy Dzień Książki.
 W projekcie udział wzięli:

Hania P., Weronika K., Milena M., Maja U., Martyna D., Julia K., Ksawery Cz., Miłosz G., Karol S.

Brawo!!! Jesteście wspaniali!!!

Magdalena Kuczma

 

Konkurs plastyczny “Ożywiamy znane obrazy”.

Celem konkursu było stworzenie tzw. „ŻYWYCH OBRAZÓW” czyli rekonstrukcji dzieł malarstwa przy udziale ludzi przedstawiających postawą, ubiorem i mimiką daną scenę z autentycznych obrazów. Uczniowie wykazali się niesamowitą kreatywnością, potrafili wykorzystać wszelkie dostępne środki, aby jak najwierniej odtworzyć wybrane przez siebie obrazy. Wszystkim uczestnikom ogromnie gratuluję inwencji twórczej i interesujących rozwiązań plastycznych. W rezultacie powstały wspaniałe prace! Myślę, że to była świetna i niezapomniana zabawa.
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i  pomysłowość, a szczególnie rodzicom za nieocenioną pomoc.

Magdalena Kuczma

LAUREACI

Kategoria 3- 4 klasy

1 miejsce – Iga Jaremko 4b, Kaja Górka 4b
2 miejsce –Radek Żółty 4b, Hania Juzwa 4b
3 miejsce –Mikołaj Chudak 4a

Wyróżnienie:
Jana Budas 4c, Denys Trechubov 4c, Zosia Lizner 3d, Konrad Grabski 4a,Lena Lech 4a, Ali Amietov 4c, Tosia Czerwiec 4a

Kategoria 5-6 klasy

1 miejsce – Kuba Bociąga 6d i Julia Laszkiewicz 6c
2 miejsce – Marysia Kuraszkiewicz 5b   
3 miejsce – Weronika Kawałko 6c i Milena Mnich 6c

Wyróżnienie:
Szymon Lech 6b, Basia Rychter 6d, Vira Chupikova 5b
Kategoria 7 klasy

1 miejsce – Alina Kropotova 7c
2 miejsce – Natalia Litwiniuk 7a
3 miejsce – Agata Bartczak 7b

Wyróżnienie:
Nikola Kaczorowska 7c, Zosia Ciaś 7b, Piotr Cwajda 7d
——————————————————————–

Jana Budas 4c – Dama z łasiczką -Leonardo Da Vinci

Mikołaj Chudak 4a, Stańczyk – Jak Matejko

Iga Jaremko 4b

Iga Jaremko 4b, Dama z łasiczką – Leonardo Da Vinci

Szymon Lech 6b, Pasja II – Henryk Trojan

Hanna Juzwa 4b, Dziewczynka z chryzantemami – Olga Boznańska

Radek Żółty 4b, Brzoza – Maksymilian Gierymski

Radek Żółty 4b, Śpiący Staś – Stanisław Wyspiański

Agata Bartczak 7 b, Helenka z wazonem i kwiatami – Stanisław Wyspiański

Maria Kuraszkiewicz 5b, Helenka z wazonem i kwiatami – Stanisław Wyspiański

Ali Amietov 4c, Dziewczyna z perłą – Johannes Vermeer

Antonina Czerwiec 4a, Dziewczyna z perłą – Johannes Vermeer

Kaja Góra 4b, Dziewczyna z perłą – Johannes Vermeer

Julia Laszkiewicz 6C, Dziewczyna z perłą – Johannes Vermeer

Jakub Bociąga 6d, Autoportret – Pablo Picasso

Lena Lech 4a, Janina Bobińska – Paszkowska

Denys Trehubov 4c, Krzyk – Edvard Munch

Natalia Litwiniuk 7a, Martwa natura z mandarynkami – Tamara Łempicka

Pomoc psychiatryczna.

zał. 1-pomoc-psychiatryczna

Aktualny grafik pomocy psychologiczno-pedagogicznej w nauki zdalnej dla klas 1-8

AKTUALNY GRAFIK POMOCY PSYCHOLOGICZNO – .PEDAGOGICZNEJ.

 

Informacja dla Rodziców ósmoklasistów

Szanowni Państwo,

pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 9 przy ul. Krakowskiej 102 (tel. 71/798-68-32) zapraszają na badania tych uczniów klas ósmych, którzy:

1) mają przewlekłe choroby –  możliwe jest uzyskanie opinii dającej pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły ponadpodstawowej ze względu na stan zdrowia;

2) będą ubiegać się o przyjęcie do szkół branżowych pierwszego stopnia i będą  młodocianymi pracownikami.

Aktualnie poradnia dysponuje wolnymi terminami. Później – mogą być z tym trudności.

Podczas rejestracji telefonicznej proszę pytać w poradni o Panią Beatę Sasak – to specjalista zajmujący się działem doskonalenia zawodowego.

Z poważaniem,

Agata Zubrzycka

Psycholog szkolny

 

Szczepienia HPV.

list-do-rodziców-2020-2021

Rezygnacja z obiadów

Rezygnacja z obiadów 2020-2021

Harmonogram obiadów w klasach I-III

Harmonogram_22-09-2020_1204

Informacja dla rodziców uczniów klas I-III

Przyprowadzając dzieci do szkoły między godziną 7.00 a 7.20 (klasy I), proszę wprowadzać je wejściem od strony świetlicy, skąd będą odebrane przez wychowawców poszczególnych klas.

Natomiast po skończonych lekcjach dzieci, które nie uczęszczają do świetlicy odbieracie Państwo przy wejściu głównym do szkoły, gdzie będą również sprowadzone przez wychowawców.

 

Zgłoszenie dziecka na obiady.

Szanowni Państwo!

Zgłoszenie dzieci na obiady przyjmujemy na formularzach zamieszczonych poniżej,  tylko w oryginale, najpóźniej do 3 września. Dokument pozostawiamy w zamkniętej podpisanej kopercie na portierni.

Szkoła nie wydaje druków. Proszę o przygotowanie dokumentu we własnym zakresie.

Proszę o czytelne wpisanie adresu mailowego.

Indywidualne numery konta do wpłat pozostają bez zmian.

Rodzice nowych uczniów otrzymają numer rachunku drogą mailową.

Proszę o terminowe wpłaty za obiady do 10 dnia każdego miesiąca.

W 2020 r. usługi cateringowe na rzecz szkoły świadczy firma ALFA-CATERING.

Koszt pełnego obiadu: 6 zł.

karta zapisu na obiady 2020-2021

Wyprawka dla pierwszaka.

Wyprawka do I klasy

Konkurs plastyczny: “Portret sławnego dyslektyka”.

Laureaci konkursu plastycznego „PORTRET SŁAWNEGO DYSLEKTYKA

Celem konkursu było przybliżenie sylwetek znanych DYSLEKTYKÓW.
Inspiracją do wykonania zadania konkursowego miała stać się biografia i osiągnięcia wybranej postaci.

Przy ocenie prac, Jury brało pod uwagę: walory artystyczne pracy, oryginalność ujęcia tematu, samodzielność wykonania pracy.
Wszystkim uczestnikom ogromnie gratuluję inwencji twórczej i interesujących rozwiązań plastycznych!
Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i  pomysłowość.

Magdalena Kuczma

LAUREACI:
W KATEGORII KLAS 4-5

I MIEJSCE –   Aleksander K. 5c
II MIEJSCE –  Maja B. 4b
III MIEJSCE – Iga J. 5b

WYRÓŻNIENIE – Michalina Cz. 4c
                             Yehor K. 5b
                             Gustaw S. 5c

W KATEGORII KLAS 6-7
I MIEJSCE –   Jakub B. 7d
II MIEJSCE –  Szymon L. 7b
III MIEJSCE – Nikola W. 7c
WYRÓŻNIENIE – Barbara R. 7d

Font Resize
Kontrast